توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرواز‌های مشهد براساس برنامه در حال انجام است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشاور عالی شهردار مشهد: کارخانه نوآوری به قطب علمی مدیریت شهری تبدیل شود

  • کد خبر: ۱۹۷۸۵۲
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
مشاور عالی شهردار مشهد: کارخانه نوآوری به قطب علمی مدیریت شهری تبدیل شود
مشاور عالی شهردار مشهدمقدس گفت: شهرداری مشهد به‌عنوان بهره‌بردار کارخانه نوآوری، نیاز‌هایی دارد که این کارخانه با بهره‌گیری از ارتباطات علمی و پژوهشی می‌تواند به آن پاسخ دهد و به یک قطب علمی در زمینه مدیریت شهری تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست تخصصی ایده گفت‌وگو که در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در مشهد برگزار شد، محمد سهیلی، مشاور عالی شهردار مشهد در حوزه‌های برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی، مالی و پشتیبانی با اشاره به اینکه کارخانه نوآوری یک دستاورد ارزشمند و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که این کارخانه، ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید به‌درستی از آن بهره‌برداری کرد و نباید خدمت اصلی این کارخانه به استقرار شرکت‌ها در آن منتهی شود.

وی افزود: شوای اسلامی شهر مشهد در سال ۱۳۹۶ مصوبه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشت که بر اساس آن، می‌بایست ضمن ایجاد برخی ظرفیت‌ها، حمایت‌های مالی لازم از آن‌ها صورت گرفته و تضمین‌های لازم نیز برای آن‌ها ایجاد شود. ضمن اینکه کمک به گسترش بازار و اختصاص بخشی از ظرفیت تبلیغاتی شهری به این موضوع نیز در دستورکار قرار داشته باشد. شورای پنجم نیز مصوبات دیگری داشت که در نتیجه آن، این امکان فراهم می‌شود که مجموعه‌های دانش‌بنیان، نیازمند یک مکان تجاری نباشند و حتی بتوانند در محلی مانند منزل خود نیز فعالیت دانش‌بنیان انجام دهند و از امتیازات یک مکان کسب و کار نیز برخوردار شوند.

سهیلی تأکید کرد: واگذاری فضای استقرار به فعالان زیست‌بوم نوآوری، شاید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه نوآوری باشد. اما باید شرایطی فراهم شود که به جای اینکه صرفاً ۲۰ شرکت در کارخانه مستقر شوند و از خدمات آن استفاده کنند، تعداد شرکت‌ها به صورت نامحدود با این کارخانه مرتبط باشند و هر شرکت و مجموعه‌ای که بتواند در حوزه مأموریت کارخانه قرار بگیرد، با آن مرتبط باشد.

وی افزود: شهرداری در واقع بهره‌بردار کارخانه نوآوری است. شهرداری نیاز‌هایی دارد که کارخانه نوآوری با بهره‌گیری از ارتباطات علمی و پژوهشی می‌تواند به این نیاز‌ها پاسخ دهد و به عبارت دیگر، به قطب علمی مدیریت شهری تبدیل شود.

مشاور عالی شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: البته این پرسش نیز مطرح می‌شود که چه میزان از اعتبارات شهرداری از طریق حوزه نوآوری هزینه می‌شود؟ اگر بتوانیم به یک ظرفیت ۵ تا ۱۰ درصدی استفاده از این اعتبارات برسیم، به رشد بیش از ۱۰ برابری خواهیم رسید.

وی در ادامه گفت: البته در شیوه اداره کارخانه نیز می‌تواند تغییراتی صورت بگیرد. از یک سو معاونت علمی اصرار به این دارد که بهره‌بردار کارخانه نوآوری، بخش خصوصی باشد. اما این نکته اهمیت دارد که بخش خصوصی، چگونه انتخاب می‌شود. با وجود اینکه در حال حاضر سازوکاری برای اداره کارخانه مشخص شده است، پیشنهاد می‌شود یک مجمع متشکل از خلاقان و نوآوران و شرکت‌های مرتبط با کارخانه تشکیل شود تا هیئت عامل و بهره‌بردار کارخانه را معین کنند.

سهیلی تأکید کرد: البته باید سهم نوآوری و خلاقیت در اقتصاد شهری نیز مشخص شود و همچنین مطالبه مستمر در این زمینه‌ها نیز از مدیریت شهری صورت بگیرد و مدیران شهری نیز پاسخگو باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->